شایت جامع

شایت جامع
عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
تبادل لينك اتوماتيك
عنوان :
آدرس :
کد امنيتي :
چت باكس

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
بیلاگ
قدرت گرفته از : سرويس سايت ساز بیلاگ

ترس کودکان در خواب

 

چطور می توان از وحشت های شبانه جلوگیری کرد؟

بهتر است اتاق کودک را برای جلوگیری از آسیب احتمالی ایمن کنید. تمام عواملی که اختلال خواب را ایجاد می کنند از بین ببرید. یک برنامه منظم خواب و بیداری برای کودک قرار دهید. مراقبت و پیگیری مکرر خانواده و حمایت و جلب اطمینان کودک به کاهش نگرانی های آن ها کمک می کند.

برای پیشگیری بهتر است سطح تحمل روزانه فرزندتان را درک کنید و وقت او را با برنامه های پرمشغله و فشرده پر نکنید. به الگوهای خواب فرزندتان توجه کنید و روالی برای برنامه خواب او در نظر بگیرید. اگر کودک یک روز پرمشغله داشته باشد، والدین باید یک چرت یا خواب نیمروزی در طول روز برای او در نظر بگیرند یا کودک را کمی زودتر از شب های قبل به تختخوابش بفرستند. سعی کنید کودک را قبل از خواب به حمام بفرستید تا بدنش به آرامش برسد و از انگیزه ها و افکار وحشت آور خلاصی یابد. امکان یک ساعت خواب راحت و با آرامش را برای او فراهم کنید. پخش موزیک ملایم، آوردن یک عروسک دلخواه یا انجام تفریح مورد علاقه او می تواند به خواب آرام او کمک کند.

با توجه به این که کودک تان وحشت شبانه را روز بعد به یاد نخواهد آورد، در مورد آن با او بحث نکنید. با خواهر یا برادر او نیز صحبت کنید که در مورد این حادثه با او بحث نکنند و این موضوع را در ذهن او بزرگ جلوه ندهند. خودتان هم نگران نشوید؛ دیدن وحشت های شبانه، اضطراب آور است اما معمولا از لحاظ جسمی و عاطفی مشکلی برای کودک تان پیش نمی آید. ممکن است کودکی همراه وحشت شبانه، خوابگردی نیز داشته باشد این مسئله دلیل یک مشکل حاد و جدی نیست اما می تواند خطرناک باشد. این حالت هنگامی اتفاق می افتد که کودک به خواب عمیق فرو رفته است. بنابراین حتی اگر کودک تان شما را بیدار هم بکند، نمی توانید با او ارتباط برقرار کنید. نگرانی اصلی، سلامت و امنیت کودک شماست. مطمئن باشید که پنجره ها و درهای خروجی را بسته اید و آن ها را قفل کرده اید.

اگر کابوس شبانه به طورمکرر پیش می آید، بهتر است برنامه دلپذیری را برای هنگام خواب کودک فراهم کنید.

شاید موقعی که می خواهید بغلش کنید، شما را پس بزند. او نمی داند که شما آنجا هستید. صبح هم از او چیزی نپرسید، چون جوابی ندارد و فقط نگران می شود. در چنین مواردی ، کودک را پانزده دقیقه قبل از آن که معمولاً وحشت شبانه اتفاق می افتد، بیدار کنید. با دیدن اولین نشانه افزایش حرکات او هم ، بیدارش کنید و مطمئن باشیدکه این عارضه در ظرف سه – چهار شب از بین می رود.

مسئله ای که در مورد خواب و رویا در کودکی می توان گفت، این است که در وهله اول خیلی از والدین خواب و رویا را با یکدیگر اشتباه می گیرند و به همین دلیل چندان حرف های کودک شان را جدی نمی گیرند یا با او برخورد می کنند؛ در حالی که باید ابتدا این ۲ مقوله را خوب بشناسیم تا بتوانیم به دنیای فانتزی کودکان راحت تر قدم بگذاریم.

همه ما در کودکی خیال و آرزوهایی داشتیم که در بزرگسالی برای مان به خاطره تبدیل شدند. بنابراین نباید قصه خواب کودکان مان را مسخره کنیم یا آنها را از تعریف کردن خوابی که دیده اند منع کنیم اما گاهی کودکان آنقدر در دنیای خیالی خود فرو می روند که بیرون آوردن شان کار آسانی نیست.

در این شرایط حتما کودک را نزد یک روانشناس کودک ببرید تا با او صحبت کند اما هرگز به هر بهانه ای اسم روی کودک تان نگذارید و تخیلاتش را سرکوب نکنید چون برخی از محققان بر این باورند که خیالپردازی می تواند زمینه ساز خلاقیت و موفقیت کودک در بزرگسالی شود چون این تخیلات باعث تجزیه و تحلیل مغزی بیشتری در کودک می شود اما اگر می خواهید کودک تان از کابوس های شبانه رهایی یابد، بهتر است قبل از خواب او را از تماشای کارتون های خشونت بار منع کنید یا به هیچ وجه اسباب بازی هایی که عجیب و غریب هستند برایش نخرید و به جای آن با اختصاص وقت بیشتر برای کودک با او بازی کنید و حتی نمایش هایی را که دوست دارد با یکدیگر در خانه اجرا کنید تا هم احساس امنیت بیشتری پیدا کند و هم در خواب آسوده تر باشد.

والدین می توانند از مشاوران متخصص روانشناس کودک برای بهینه کردن روش های تربیتی کودک از طریق مشاوره حضوری و مشاوره غیر حضوری مانند مشاوره تلفنی استفاده کنند.


امتیاز : نتيجه : مجموع 474 امتياز توسط 185 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ساعت 22:22
توسط اولدوز | تعداد بازديد : 165 | لينك ثابت
برچسب ها : چگونه ترس کودک را در خواب از بین ببریم,ترس کودکان در خواب,وحشت شبانه در کودکان,خواب بد دیدن در کودکان,ترس كودكان هنگام خواب,ترس کودک,روتنشناسی کودکان,مشاوره کودکان,

ترس کودک

ترسیدن کودکان یک واکنش برای بقا و ادامه حیات است. . کودکان از چیزهای خطرناک و صدمه زننده می ترسند و از آنها فاصله می گیرند . فاصله گرفتن از اشیا خطرناک یک جور ایمنی در برابر خطرات محسوب می شود و کمک می کند کودک کمتر ضربه بخورد . مثلا ترسیدن از ارتفاع  یا ترسیدن از تاریکی باعث میشود کودک در زمان قرار گرفتن در آن شرایط بتواند بیشتر تمرکز کرده و آسیب کمتری دیده و یا آسیب نبیند.

ترسیدن علاوه بر کودکان در نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان نیز مشاهده می شود . تمام این ترس ها مانند ترس از تاریکی ، ارتفاع ، حیوانات درنده و .... یک جور سیستم ایمنی برا محافظت از جان انسان است. نوجوانان به دلیل شرایط سنی و رفتاری و نیاز به عضویت در گروه ها یا دیده شدن توسط اطرافیان ممکن است به هر کاری دست بزنند ولی این قوه ترسیدن باعث می شود در تصمیمات خود کمی بیشتر تدبر کرده و بتوانند بالغانه تر تصمیم گیری کنند . گاها نیز ترس سبب می شود انسان تصمیمات غلطی بگیرد و یا عجولانه رفتار کند و یا آن گونه که لازم است تلاش نکند پس کنترل بهینه ترس نه تنها مضر نیست بلکه بسیار مفید می باشد.

ترس در کودکان من جمله ترسیدن از تنبیه شدن ممکن است اثر منفی گذاشته و کودک را به دروغ گفتن تشویق کند . یا ترس از تاریکی ممکن است یک مدل اختلال فوبیا پروری در او ایجاد کند. والدین باید با آگاهی نسبت به این موارد در کنترل صحیح و مناسب ترس فرزندانشان بسیار موشکافانه عمل کنند .

در بسیاری از موارد کودکان میترسند تا توجه بگیرند و والدین باید بدانند که حمایت کردن از کودک در هنگام ترس یکی از مهمترین وظایف آنها است. البته باید حمایت به گونه ای نباشد که والدین همه کار را انجام دهند و بگذارند که ترس در وجود بچه بماند و کودک به اصطلاح ترسو شود بلکه بایدراه های غلبه بر ترس را به کودک آموزش داده و در کنار او ترس های کودکشان را از بین ببرند یا کنترل کنند.

مشاوره روانشناس

میتوان در صورت افراط ترس در کودک با مشاوران متخصص روانشناس کودک و نوجوان ارتباط برقرار کرد که این ارتباط می تواند به صورت حضوری و یا به صورت مشاوره تلفنی انجام گیرد . متخصصان مشاوره کودک و نوجوان می توانند با راهنمایی های مفید در راستای تربیت کودک شما را یاری کنند

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 509 امتياز توسط 191 نفر

نوشته شده در دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ساعت 18:2
توسط اولدوز | تعداد بازديد : 140 | لينك ثابت
برچسب ها : روانشناس کودک,مشاوره کودک,مشاوره تلفنی کودک,مشاوره کودکان,مرکز مشاوره کودکان,مشاور کودک,مشاوره تلفنی کودک رایگان,روانشناسی کودک,ترس کودک,ترس کودکان,علل ترس کودکان,علت ترس کودک,کودک ترس,
آخرين مطالب ارسالي
» چگونه با مطالبات فرزند نوجوان خود برخورد کنیم (شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵)
» افسردگی نوجوانان (پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۵۶)
» حرکات ورزشی مناسب کودکان (چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ | ۲۱:۲۲)
» روابط جنسی خطرناک در نوجوانی (سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۲۳)
» روش های جلوگیری از ترس کودک (دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۲)
» تماس تلفنی با مشاوران (سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۸)
» اختلال در یادگیری (دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۲)
» چگونه بیش فعالی کودک را درمان کنیم؟ (یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۲۷)
» ویژگی های روانشناس خوب برای کودکان (سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۱)
» نکاتی در زمینه رفتار با کودکان پیش دبستانی و اول ابتدایی (یکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ | ۰۹:۲۱)
» چگونه فرزند باهوش تری تربیت کنیم؟ (شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ | ۰۹:۲۳)
» تنبلی در کودکان (پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۵۷)
» چگونه ترس کودک را در خواب از بین ببریم (چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ | ۲۲:۲۲)
» درمان تنبلي‌ چشم (سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰)
» تاثیر طلاق بر اخلاق کودکان (دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰)
» نقش بازی در تربیت در کودکان (یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۷)
» آیا ترس كودك با تكرار ترس، ميريزد؟ (چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰)
» مدت زمان لازم برای انجام تکالیف توسط فرزندتان (سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۴)
» تنبیه درست کودکان با چهار روش علمی : (دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰)
» سلام به همه (یکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۲۰)

صفحه قبل 1 صفحه بعد
نويسندگان
» اولدوز (20)
خبرنامه
جستجو
آخرين نظرات
» سلام - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
سلام کی وبلاگتو شروع میکنی امیدوارم پیشرفت داشته باشی

آمار و ارقام سايت
» تاريخ : دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
» بازديد امروز : 34
» بازديد ديرور : 26
» بازديد ماه گذشته : 162
» بازديد سال گذشته : 1659
» كل بازديد : 24525

» كاربران آنلاين : 1
» كاربران عضو آنلاين : 0
» كاربران ميهمان آنلاين : 1

» مجموع مطالب : 20
» مجموع نظرات : 1
» تعداد اعضاي سايت : 0

» آي پي شما : 18.207.252.123
» مرورگر : unknown
» سيستم عامل : unknown

» ورودي هاي گوگل امروز : 0
» ورودي هاي گوگل ديروز : 0

» آخرين بروزرساني : ۱۳۹۶/۰۹/۰۴